In aceasta perioada, in #cameradegarda pentru firme mici ne-am ocupat de prezentarea unor tehnici de supravietuire utile in timp de pandemie, a unor idei pentru conservarea cash flow-ului sau povesti de succes ale unor mici antreprenori ce ar putea sa va inspire. Azi vorbim despre primul „simptom” al crizei cu care antreprenorii s-au confruntat de-a lungul acestei perioade: termenul de plata intarziat. Important a fi „tratat” inca din primele zile in care compania isi pregateste revenirea in business.
Deoarece cele mai multe companii mici nu dispun de resurse financiare suficiente (majoritatea finantandu-si afacerile din banii proprii), iar accesul la credite le este practic imposibil din varii motive (domeniul de activitate, anul infiintarii, neincadrarea in tiparele clasicelor solutii de finantare), tot mai multe companii au identificat o metoda similara prin care sa se protejeze in fata blocajului financiar: intarzierea platilor catre furnizori si clienti.
Mai exact, conform celui mai recent studiu efectuat de platforma noastra a reiesit că peste 70% dintre companii au afirmat ca reusesc cu mare dificultate sa recupereze banii de la clienti in termen: mai mult de jumatate dintre acestia inregistreaza intarzieri la incasarea facturilor de 30 de zile sau mai mult, in timp ce pentru una din patru firme intarzierile sunt de cel mult 20 de zile.
5 din 10 antreprenori afirma ca furnizorii lor le spun ca sunt in aceeasi situatie, respectiv cu incasari intarziate.
Care sunt solutiile la care poate apela un antreprenor? Ce instrumente are la dispozitie pentru a nu ramane fara cash in aceasta perioada? Cum se poate proteja de posibila amanare la plata a facturilor la care vor apela tot mai multi dintre clientii sai? Si care este „tratamentul” prescris pentru termenul de plata prea mare si greu de suportat?
Stim foarte bine ca, in continuare, toate afacerile ar trebui sa se concentreze pe lichiditati. Pentru o buna gestionare a resurselor financiare si un cash flow predictibil se recomanda administrarea solutiei de factoring, fara limitarea dozajului. E un fel de Vitamina C care va tine departe de griparea activitatii si va da un plus de imunitate businessului.
Factoringul este un serviciu financiar folosit de o companie care doreste sa-si accelereze propriile incasari si care are nevoie de lichiditati rapid. Astfel, orice afacere care isi vinde bunurile/serviciile pe baza de facturi fiscale ce se vor incasa dupa un anumit termen de plata (15 – 90 zile de regula), poate beneficia de bani mai repede cu ajutorul factoringului.
Procesul se deruleaza astfel: factorul (o banca sau un IFN) vor „cumpara” factura, iar, societatea/PFA/II-ul (numit aderent in aceasta tranzactie) va incasa pretul (valoarea facturii) inainte de termenul scadent. Clientul companiei (care se va numi debitor cedat in această tranzactie) va fi notificat ca la scadenta facturii sa plateasca în contul factorului. Factorul va face aceasta tranzactie pentru un comision (de regula un anumit procent din valoarea facturii pe care o deconteaza in avans).
Primele „semne de insanatosire” pe care compania le va avea in urma utilizarii factoringului sunt:
- Numerar imediat: factoringul ofera companiei tale flux de numerar imediat atunci aceasta are nevoie cel mai mult. In loc sa astepti 30 pana la 90 de zile sau mai mult pentru ca toti clientii sa isi plateasca facturile, poti obtine incasarea propriilor bani in maxim 24 de ore;
- Fara imprumuturi: factoringul nu este considerat un credit, nu afecteaza scorul de credit si nu necesita garantii imobiliare. Factoringul este o simpla tranzactie: oferirea unui procent (de regula intre 1% si 3%) din profiturile viitoare in schimbul numerarului de astazi;
- Obtinerea de aport de numerar necesar dezvoltarii sau pentru achizitionarea de bunuri.
Puteti sa va tineti afacerea departe de boli admnistrand corect si la timp factoring fara reactii adverse!
ELISA RUSU, CEO & Board Member OMNICREDIT, are o experienta de peste 20 de ani in sectorul financiar bancar, experienta dobandita in cadrul celor mai mari banci din Romania, una dintre ele fiind Banca Transilvania, unde a implementat si a coordonat directia de factoring, pe o perioada de circa 9 ani.
Increzatoare in fortele proprii, gratie experientei dobandite si pentru ca ii plac provocarile, Elisa Rusu s-a hotarat sa intre in anteprenoriat impreuna cu un fond de Investitii, dezvoltand de la zero un proiect inovator, lansand astfel pentru prima data in Romania, o platforma fintech, ce oferă solutii de factoring şi microfinantare online, adresata in mod special micilor anteprenori.
Intelegand ca aceasta zona era foarte putin deservita in cadrul bancilor, fiind totodata o zona destul de permisiva, Elisa Rusu dezvolta si conduce cu succes fintech-ul OMNICREDIT, prin intermediul caruia a finantat pana astazi sute de clienti, venind in intampinarea acestora cu diferite tipuri de produse de finantare personalizate, pentru a le putea acoperi toate nevoile financiare.
Traiectoria profesionala a Elisei Rusu a fost de la bun inceput progresiva, absolvind Facultatea de Relatii Economice Internationale in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, urmata de un MBA cu specializare in Management Financiar-Bancar, care i-a deschis drumul spre evolutia carierei ulterioare.
Si-a propus de-a lungul timpului sa sustina si sa fie alaturi de micii antreprenori, participand in calitate de Mentor la diverse programe de instruire si cursuri educationale, despre factoring si organizare financiara.
A luat deseori parte la interviuri valoroase, in calitate de invitat la diverse emisiuni TV, sustinand sprijinul neconditionat oferit afacerilor mici si mijlocii, prin solutii de finantare flexibile si fara birocratie.