Camera de garda_omnicredit

#cameradegarda pentru afacerile mici: povesti de supravietuire cu antreprenori in vremea pandemiei de coronavirus

Este adevarat ca nimeni, indiferent de domeniu, nu este pregatit pentru situatia pe care o traim in aceste zile. De cealalta parte insa, poate ca este momentul sa ne regandim strategiile, sa adoptam masuri potrivite situatiei si sa aratam intelegere si empatie pentru clienti, furnizori sau colaboratori. Dar ce poti sau ce trebuie sa faci in contextul in care tot mai multe mici companii isi intrerup activitatea? Nu exista un singur raspuns la aceasta intrebare si, oricum, nu exista unul singur valabil pentru toate afacerile.

Ii ascultam zilnic pe clientii nostri, ii sfatuim si suntem impresionati de forta si de determinarea lor de a-si tine in viata afacerile din care traiesc ei, familiile si angajatii lor.

Am extras cateva povesti ale unor mici business-uri urmarind câteva momente cheie pe care afacerea lor le-a traversat in lupta cu efectele luptei Covid19. Speram sa va inspire cat mai mult si sa puteti adopta si adapta din strategiile lor sau sa le gasiti pe cele mai potrivite pentru afacerea voastra.

Ca o concluzie a povestilor de supravietuire de azi, „tratamentul” recomandat : adapteaza-ti  mesajul de vanzare atunci cand obiectul de activitate al companiei iti permite!

O mica afacere de print si personalizare materiale

Despre noi: Afacerea noastra este o afacere de familie, finantata printr-un program de tipul Start-up Nation. Serviciile noastre se desfasoara in principal in Bucuresti si zonele limitrofe, dar producem comenzi si pentru tara.

Punctul culminant: Din momentul in care a fost data ordonanta de urgenta, am fost nevoiti sa intrerupem programul cu publicul, la sediul companiei noastre. Am facut astfel un anunt public pe retelele sociale prin care ii indemnam pe clientii nostri sa solicite informatii sau sa comande online, telefonic sau prin email, pentru ca in locatia fizica nu va fi nimeni.

Provocarea: Evident, nu se pune problema sa mentinem in perioada urmatoare comenzile pe care ne bazam (conform contractelor de colaborare pentru firme si companii). Pacat, pentru ca acesta era “main core”-ul activitatii noastre, mai ales in apropierea Pastelui.

Masuri adoptate: Ne concentram in aceste zile pe materiale personalizate pentru persoanele fizice, insa nici aici comenzile nu abunda. Intr-o saptamana avem comenzi de aproximativ 700 de lei, obiecte aniversare, tricouri cu mesaje, mesaje pentru botez etc.

Inainte nu ne bazam asa de mult pe metode de promovare, afacerea noastra mergand pe recomandari. Acum insa, ne-am concentrat prezenta pe mesajele sociale de interes de tipul “#stamacasa”, pentru care avem aprecieri si share-uri, dar mai putin comenzi. Nu conteaza, poate ca la un moment dat oamenii isi vor aminti de noi si cand vor avea nevoie de ceva, vor apela la serviciile noastre.”

Avem si un credo dupa care ne ghidam zilele acestea: „Fii mereu optimist si incearca sa adopti masuri in avantajul clientului tau”.

Micro-companie de brokeraj financiar

Despre noi: Am infiintat compania in 2016, alaturi de cativa prieteni cu care lucram in zona de banking (mai exact 3, total angajati 4, plus colaboratori pe zona de IT, HR si contabilitate). Sediul nostru este un apartament inchiriat intr-o zona centrala; am facut o investitie minima in laptopuri si imprimante cu care sa ne desfasuram activitatea. Lucram cu peste 5 banci romanesti cu care avem colaborari de succes.

Provocarea: Focusul nostru principal inainte de pandemie era acela de a atrage clienti noi.

Odata cu efectele pandemiei insa ne-am dat seama ca poate ar fi necesar sa adaptam contextului conditiile de creditare, sa ne protejam clientii (pentru a nu ajunge in imposibilitate de plata) si totodata, pe noi.

Masuri adoptate: Ce am facut? De lucru cu publicul sau in formula de 4 nu se mai punea problema, astfel ca fiecare dintre noi are acum grija de propriul portofoliu de clienti, de acasa. Am incercat sa luam legatura cu toti clientii, inainte de a ii contacta bancile, pentru ca noi suntem primii cu care acestia au lucrat. Am vrut sa vedem pentru fiecare dintre acestia care era situatia actuala la locul de munca si in ce mod i-am putea ajuta sa fie in continuare niste clienti buni, in ciuda conditiilor actuale din piata. Toti au fost surprinsi de telefoanele noastre si ne-au felicitat pentru initiativa. Pentru multi dintre acestia am facut propuneri de refinantari sau amanari de plata. Pentru moment, serviciile de brokeraj par sa nu fie atat de grav afectate, incercam sa ne gandim mai degraba la cum sa aratam empatie fata de clienti si nu sa ne concentram pe venituri. Noi putem supravietui de moment.

Acestea de mai sus reprezinta o parte din gandurile pe care le-au impartasit cu noi, la cald, antreprenorii. In perioada urmatoare va vom prezenta si alte modele de business si cum reusesc acestea sa supravietuiasca.

Ne revedem aici! Sa fiti sanatosi! #stamacasa #staysafe

Articole pe blog

#cameradegardapentruafacerilemici

Ghidul antreprenorului român!

Înscrie-te și tu acum, suntem mai mulți