Fara bani? Fara clienti? Nu renunta! Afacerea ta poate supravietui!
Chiar daca ai ramas fara lichiditati bani si speranta se diminueaza pe zi ce trece, afacerea ta poate supravietui aproape sigur crizei COVID-19! Mai mult, dupa terminarea ordinelor de restrictie, poti avea chiar o afacere mai puternica decat cea pe care ai avut-o inainte de criza.
Prin proiectul #cameradearda ii ascultam zilnic pe clientii nostri, ii sfatuim si suntem impresionati de forta si de determinarea lor de a-si tine in viata afacerile din care traiesc ei, familiile si angajatii lor.
Stiti deja pana acum ca incercam ca business, pe langa solutiile de finantare cu care suntem alaturi de antreprenori, sa oferim sfaturi despre cum isi pot mentine afacerile, atunci cand acestia au nevoie. De aceea zi de zi discutam cu antreprenorii si aflam noi povesti prin care acestia reusesc sa isi continue afacerile.
Afacere din industria alimentara
Despre noi: Afacerea noastra, consta intr-un mic butic cu produse de patisere (laborator propriu), sandwichuri, fresh-uri si pizza. Toate produsele sunt preparate din produse organice, achizitionate de la producatori autohtoni. Suntem o echipa mica (6 persoane), fiecare dintre noi avand procesul sau de care sa se ocupe.
Provocarea: Clientii nostri erau reprezentati de persoane fizice (take away food), dar si de companii care oferau angajatiilor produsele noastre catre angajati (Happy Friday – zile in care se oferea micul dejun sau pranzul din partea angajatorului). Odata cu adoptarea masurilor de urgenta, am pierdut toti clientii nostri care au inceput sa lucreze de acasa.
Masuri adoptate: Prima masura adoptata: ne-am pregatit pentru comenzi la domiciliu! Initiativa a fost primita cu bucurie si desi nu operam ca in zilele de dinainte de criza, suntem multumiti. Cea de-a doua masura adoptata, oferirea de vouchere(cu bani) pentru clientii nosti – cumpara acum un voucher iar atunci cand se vor ridica restrictiile, ii vom astepta sa-l foloseasca. Cea de-a treia masura adoptata: sa ii ajutam pe furnizorii nostri sa ajunga la clientii nostri. Clientii pot comanda de pe site produse de la producatorii romani care sa ii ajute sa isi pregateasca propriile preparate culinare.
Platforma online de vanzare a hainelor si jucariilor pentru copii
Despre noi: Suntem o afacere de familie, cu 3 membri care detinem un magazin exclusiv online de hainute si jucarii copii. Cea mai mare parte din marfa noastra provine de la furnizori din UK, China si Germania.
Provocare: Principala noastra provocare va fi reprezentata de stocuri, de refacerea necesarului de marfa.
Masuri adoptate: Mai multe campanii pe Facebook, reduceri si vouchere pentru urmatoarea comanda. Perioada de primavara reprezenta un moment de boom pentru vanzarile noastre, ca la orice inceput de sezon. Mamicile sunt cumparatoare inraite, exigente, curioase si extrem de nerabdatoare de a primi produsele comandate. Comenzi pe site avem in continuare, iar in masura in care le putem onora cu ceea ce avem pe stoc, activitatea noastra nu va intampina probleme. Este mai dificil, intr-adevar, curierii vin mai greu, ajung la livrare ceva mai intarziat. Incercam insa sa explicam si sa le multumim tuturor clientilor care fac comenzi catre noi ca este o situatie temporara si vom fi in continuare alaturi de ei. In plus, zi de zi facem apel la comunitatile de parinti pentru impartasirea de idei si sfaturi in perioada in care toti, cu mic cu mare, stau acasa.
Ca o concluzie a acestor povesti, de astazi, „tratamentul” recomandat este: creste-ti campaniile de marketing, ofera clientilor vouchere sau reduceri pentru produsele oferite. Ofera flexibilitate, nu totul este despre vanzari. Fii de ajutor!
Ca sa te asiguri ca esti pregatit si pozitionat corect pentru efectele pandemiei, consulta tehicile de supravietuire ale afacerilor mici.
Iar daca ai nevoie de idei pentru conservarea lichiditatilor din compania ta, te asteptam sa citesti propunerile noastre.
Ne revedem aici! Sa fiti sanatosi! #stamacasa #staysafe
ELISA RUSU, CEO & Board Member OMNICREDIT, are o experienta de peste 20 de ani in sectorul financiar bancar, experienta dobandita in cadrul celor mai mari banci din Romania, una dintre ele fiind Banca Transilvania, unde a implementat si a coordonat directia de factoring, pe o perioada de circa 9 ani.
Increzatoare in fortele proprii, gratie experientei dobandite si pentru ca ii plac provocarile, Elisa Rusu s-a hotarat sa intre in anteprenoriat impreuna cu un fond de Investitii, dezvoltand de la zero un proiect inovator, lansand astfel pentru prima data in Romania, o platforma fintech, ce oferă solutii de factoring şi microfinantare online, adresata in mod special micilor anteprenori.
Intelegand ca aceasta zona era foarte putin deservita in cadrul bancilor, fiind totodata o zona destul de permisiva, Elisa Rusu dezvolta si conduce cu succes fintech-ul OMNICREDIT, prin intermediul caruia a finantat pana astazi sute de clienti, venind in intampinarea acestora cu diferite tipuri de produse de finantare personalizate, pentru a le putea acoperi toate nevoile financiare.
Traiectoria profesionala a Elisei Rusu a fost de la bun inceput progresiva, absolvind Facultatea de Relatii Economice Internationale in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, urmata de un MBA cu specializare in Management Financiar-Bancar, care i-a deschis drumul spre evolutia carierei ulterioare.
Si-a propus de-a lungul timpului sa sustina si sa fie alaturi de micii antreprenori, participand in calitate de Mentor la diverse programe de instruire si cursuri educationale, despre factoring si organizare financiara.
A luat deseori parte la interviuri valoroase, in calitate de invitat la diverse emisiuni TV, sustinand sprijinul neconditionat oferit afacerilor mici si mijlocii, prin solutii de finantare flexibile si fara birocratie.